Livsstilen jag alltid föraktat

Jag har nu nått den punkten där jag saknar mitt good old Hanviken att det gör ont. Älta har väl en viss charm men den ända personen som jag egentligen känner är sonny.. Resten är bara löst folk som jag spelat med när jag var knodd!
Har varit och tittat på Hanvikens matcher så mycket jag bara kan, men allt jag tänker på när jag sitter och glor är "fan va roligt dom har det". Varje jävla lagfest, alla garv i omklädningsrummet, svennes expertutlåtande om gårdagens V75. Men mest av allt saknar jag nog Isberg. Erik och Ecke träffar jag ganska ofta ändå.
Han må ha en krokig rygg, han kan vara världens sämsta skridskoåkare, men håll i hatten vilken prick.
Jag ska nog skicka iväg ett sms nu och berätta det för honom.

Niklas Isberg
Klicka f�r att st�nga bilden

I helgen fick jag smaka på hur det egentligen är att arbeta. 21 timmar i fredags, 12 timmar i lördags och 5 timmar på söndagen. Jag har ungefär precis vaknat efter några kiss och smörgåspauser. Lördagen var ett helvete.. För er som inte visste har jag blivit befordrad från Buse till garderobsnisse. Ett lite mer ambitiöst arbete där man ansvarar, inte bara gästernas jackor utan för ansiktet utåt. Hur som helst var det ju halloweentema på båten. Varenda jävel skulle vara utklädd, allfall personalen. Men detta resulterade i en fullpackad partybåt och eftersom vissa kvinnliga anställda inte riktigt klarar av pressen så blev vi aningen underbemannade. Men vem tar inte steget fram och visar lite ansvar?
MackeMaxter.. Kalla mig kungen av garderoben.. long story short. Jag badade i jackor i slutet av kvällen, insåg att jag inte hade någon plats men var ju tvungen att lägga dem någonstans. Jag hade en jackjävel när jag var kvar för kvällen. Så på något sätt så lyckades jag ändå hitta alla ytterkläder och alla var nöjda och glada. Förutom jag själv, hade råkat slänga lite pengar på golvet som jag senare råkade kasta.. Så 400 spänn av min dricks var  jag tvungen att hiva ner i kassan. Surt sa räven.. Men va fan. jag var ändå stolt. 

Imorgon är det ett år sen som Jimmy dog. Känns sjukt konstigt och jag saknar honom varje dag. Det ska allfall hållas en minnasstund i ishallen imorgon klockan 19.30. Jag har tagit ledigt från jobbet och tar med mitt mod och mina tårar till ishallen för att hedra min vän. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äntligen ett nytt inlägg! och ett långt sådant på köpet! saknar att veta vad macke håller hus och hur hans tankar går just nu, för dom kan trots allt vara rätt roliga! :)

2008-11-04 @ 22:15:21
Postat av: Anonym

Äntligen ett nytt inlägg! och ett långt sådant på köpet! saknar att veta vad macke håller hus och hur hans tankar går just nu, för dom kan trots allt vara rätt roliga! :)

2008-11-04 @ 22:16:15
Postat av: Anonym

Äntligen ett nytt inlägg! och ett långt sådant på köpet! saknar att veta vad macke håller hus och hur hans tankar går just nu, för dom kan trots allt vara rätt roliga! :)

2008-11-04 @ 22:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0